måndag 28 mars 2016

Att gråta sej trött

Bläddrade igenom bilderna i mobilen
Du finns med på bar å varannan bild
Sista gången vi gjorde en utflykt som familj
Vi åkte pulka
Du satte dej oxå i en pulka å jag minns att jag va lite skraj
Du hade käppen m dej för du va lite vinglig men eftersom Tedde ville att du skulle åka så gjorde du d
M hjärtat i halsgropen tittade jag när du swishade ner
Var rädd att du skulle slå i huvudet
Glädjen i Teddes ögon tog sen över å jag slappnade av

När jag tittar på bilderna så känns d så himla overkligt
Du ser ju så levande ut
D känns som igår när jag tittar på oss tillsammans
Tänker ofta på d som hände runt omkring när bilden togs
D e ju så mkt mer än bara en bild
D e sammankopplat m ett minne
En upplevelse

Har gråtit fult
Har gråtit mej trött
Har gråtit floder
Går jag å lägger mej så kommer bilden av dej
Som per automatik
Jag vill ha bort den bilden
Byta ut den mot en annan
En glad bild
En lycklig bild
En vardaglig bild

Mest av allt vill jag ha dej här hos mej

Inga kommentarer: