måndag 14 mars 2016

Nära nära nära

Jag måste bara berätta att du hade smällt av om du legat här i sängen de sista veckorna. Tedde ligger så nära så nära så nära. Kunde han skulle han nog krypa in i mej.

Å som svar på din fråga; ja d e varmt.
På kvällen e d skönt för du vet hur frussen jag e.
Sen e d varmt. Riktigt varmt.
Jag har inte hjärta att putta bort honom. Ligger å blundar i mörkret m hans små armar omkring mej el m hans lilla hand i min, å bara lyssnar t hans andetag.
Precis som jag brukade göra då du låg bredvid mej. Har legat å lyssnat t dina andetag måååånga nätter å försökt att greppa att du e min. Att du valde mej bland alla. Att jag hade turen att få dej. Att du älskade mej trots mina fel å brister. Trots mitt humör. Trots min degiga mage. Trots mina celluliter. Trots min förmåga att droppa saker så gott som över allt. Du förundrades över min ordning i skåp å lådor å kunde inte fatta resten, att jag va en riktig slarvmaja. Glömsk så in i bängen.

Dej glömmer jag dock aldrig.

Inga kommentarer: