onsdag 9 mars 2016

tedde funderar

äter kvällsmat m den lille. han undrar varför jag e ledsen.
 -"e d pappa nu igen?" frågar han.
"d e inge kul när du e ledsen hela tiden. ska du alltid vara ledsen?"
jag svarar att nej d hoppas jag inte men att jag nu e så vansinnigt ledsen å att tårarna måste få komma ut.

jag frågar var han tror att du är.
i himlen svarar han.
jag frågar vad han tror att du gör.
-"jag vet vad han gör", svarar tedde. "pappa brakskiter."

d e jag nog ganska säker på att du gör min skatt. du va ju världsmästare på d, varför skulle d ändras bara för att du flyttat upp ett steg?

sen ville tedde lyssna på musik. sätter på kents "utan dina andetag". tedde frågar vad d e för låt. jag förklarar att d va den låten som du tillägnade oss för att du älskade oss så mkt.
ok svarar tedde å gungar lite sakta på huvudet å lyssnar.

sen vill han dansa å ber mej att sätta på kraftwerk å robotarna. sen dansar vi.
jag gissar att du smygtittade på oss när vi dansade på köksgolvet.
fortsätt med det min skatt.


Inga kommentarer: