fredag 11 mars 2016

Fredag

Tredje fredagen utan dej.
D kommer att bli många fredagar utan dej.

Lotta sov hos oss i natt. Åt frulle hemma. Lämnade sen Tedde på dagis. Efter d bidde d en kopp te på Ögir. Erik å Latte va oxå där.
Sen fylldes dan m lite ärenden. Bankbesök. Igen. D e så mkt brev som dimper ner på hallgolvet. "Roger Goglund Dbo".
Roger Goglund Dödsbo.
Låter så jävla makabert.
Vi som bor här lever ju. Eller försöker att leva iaf.

D e saker som ska betalas.
D e saker som ska avslutas.
D e saker som ska flyttas.
D e saker som ska ändras.

Åter igen när jag e på hemväg förväntar jag mej att du ska stå i vardagsrumsfönstret. Smajla upp dej stort å vinka.

Ingen vinkar å tårarna kommer.
Hinner precis innanför dörren så kommer Jessica. Kanske hon kände på sej att tårarna flödade?

Hämtade Tedde å på hans begäran tog vi en raggarrunda.
Han älskar att åka bil. Han saknar att du inte kör oss längre. Ska ta tag i d här m körkortet. D känns bara så jävligt att du inte kommer att få se mej bakom ratten. D va en sak som jag såg fram emot; att få köra dej.
D bidde inget av d.
D blir ingenting av nånting.
Så känns d just nu.

Vi skulle köpa ny bil när jag fick mitt körkort.
Vi skulle åka t solen i april maj.
Vi skulle bila i USA när Tedde blev lite äldre.
Vi skulle fara t Barcelona på tu man hand.
Du skulle lära Tedde att simma i sommar.
Vi skulle hjälpas åt att lära Tedde att cykla.
Du skulle följa Tedde t skolan i augusti.
Du å Tedde skulle bygga en enorm Lego Star Wars.
Du å jag skulle ta en hotellövernttning.
Du skulle lära Tedde allt om musik å film.
Du skulle satsa på politiken om du blivit sjukpensionär.

Usch Roger. Tårarna bara rinner.
Jag saknar dej varje vaken sekund. Tänker på dej vid varje andetag.
Drömmer om dej.

Tobbe från Fonus ringde idag. Så mkt folk som d va i kapellet då du begravdes har d aldrig varit tidigare. Jag önskar så att du fått veta d.
Kanske du vet.
Du var å är så älskad av så många. D borde va en tröst men d gör mej bara mer förbannad. D e fan inte rättvist.

Försöker att ta en dag i taget. En stund i taget.
D e svårt. Kan inte finna mej till rätta utan dej. Känner mej vilsen. Vet inte om jag klarar att hitta hem.

Inga kommentarer: