onsdag 23 mars 2016

din son. vår son. min son.

om du visste hur mallig han var i morse. vår son. han väckte mej 6.20 med orden; jag låtsas sova så kan du hämta mina presenter.
han frågade om paketen var från dej oxå å jag svarade ja. jag frågade vad han tror att du skulle ha sagt om du varit här. d kunde han inte svara på först för han kunde inte veta vad du sagt för du e ju död. jag frågade då om han kom ihåg vad du brukade säga mest till honom.
jag får svaret: -Jag älskar dej.
godbiten!
han blev firad på dagis m grön kungakrona. mallig e bara förnamnet!
när jag hämtade honom så va d inga sura miner för att han var tvungen att gå hem. han rappade på så in i bängen; d nya wii-spelet lockade!
på kvällen sen så bidde d besök av ett gäng fina människor å två av dem, tommy å erik, installerade wii-spelet åt en glad kille med glittrande ögon. tyvärr så bidde d ganska sent innan vi fick igång d så han hann inte spela så mkt. han lääängtar tills i morrn. d va de sista ord han sa innan han slocknade.

jag måste berätta om gardinerna han fick. d e längder m star wars-figurer tryckta på. d e skitanscoola! jag önskar att du sett dem. finns risk för att du velat ha dem i vårt sovrum...

din mamma har fortfarande inte hört av sej.
hon har inte ens grattat tedde.
så. skriver inte mer om d för d e hon inte värd.

din pappa däremot har ringt ett gäng ggr. jag har inte svarat alla ggr. d enda jag tänker på när han ringer e d där samtalet som du ringde t honom i december. d där samtalet där du för första gången ber honom om nåt. jag minns hur du sa: -fan farsan, kan du inte komma å hälsa på. jag vet inte hur länge jag finns kvar.
han kom aldrig.
visst e d fint att han ringer å visst e d fint att han visar att han bryr sej om tedde. men d känns som om att d e för sent. känner mej så ledsen å besviken å dina vägnar.
när jag frågade dej om jag skulle ringa till din mamma el pappa då du blivit sämre så svarade du: -nej varför d? ring till de som bryr sej istället.

jag hämtade ut mitt å teddes nya pass idag. vi hade ju inte mätt tedde på ett tag. när vi beställde passet så fick vi mäta honom. han e 129 cm!!! etthundratjugonio centimeter! tror att jag skrivit d förut men d tåls att skrivas igen.
min farmor hade köpt kläder t honom på kappahl. hon hade bett om hjälp för att köpa kläder t en sexåring. hon hade fått kläder i stl 116 å 122.... tedde har 128 på en del men mer å mer 134... liiite längre än vad sexåringar brukar vara... vem brås han på??? hihi...

emellanåt känns d som om att jag inte kommer att klara av detta själv. att uppfostra tedde till den fina kille vi ville att han skulle bli. som han e på god väg att bli. d känns så stort. hur ska lilla jag klara av detta solokvist? ett sånt stort ansvar. att heöt plötsligt ta alla beslut rörande honom på egen hand. att inte kunna låta nån annan, du, ta över vid en konflikt. att alltid vara den som finns till hands. känner mej otillräcklig på så många plan. du kan väl guida mej lite e du rar?

igår em fick jag besök av ylva från mitt jobb. hon hade m sej gifts from work. jag fick en hatz deli-påse (som jag å jessica delade på under kvällen), en flaska vin (som vi oxå provsmakade) å dessutom ett presentkort på lindex. d gjorde jag av med idag. efter besök på  banken så slank jag in på lindex å där köpte jag kallingar t tedde m superhjältar på, ett par braxor m häng till honom, en sovtröja till mej å en t-shirt i en skarp klar grön färg. även den till mej-

i morrn kväll ska vi hem t fam gustafsson.
på fredag e d påskmiddag hos pappa tillsammans m patrik, lotta å fredrik.
på lördag e d påskmiddag hos jonas, spasse å ellen tillsammans m kicki, peter, jessica, tommy, lillemor å zeke å så lite barn.
söndag å måndag e tomma än så länge. gissar att d iaf blir en del wii-spelande...


Inga kommentarer: