måndag 7 mars 2016

måndag

d e konstigt att dagarna går. d känns som om att hel världen borde stå still. att allt ska stanna av. mitt liv har stannat. pausat. 
jag tänker att om jag tänker väldigt hårt att d e nån som bara dratt ett jävligt sjukt skämt så kanske d e så. ett jävligt sjukt skämt.
att jag ska va utan dej. nä d e fel. helt jävla fel.
d va ju du å jag roger. du å jag. vi blev ett. ett jävligt bra ett!
så kom tedde. vår skatt. din efterlängtade junior.
jag minns fortfarande dina tårade ögon sekunden efter att tedde ploppat ut. du tittade rakt in i mina sammetsbruna å dina varma ögon glittrade av tårar. så mkt kärlek.
jag å tedde har varit viktiga för dej. d finns nog inget som du inte skulle ha gjort för mej. jo äta fisk å skaldjur. d lyckades jag inte med under våra år tillsammans.

du sa strax efter jul att du snart skulle sitta på ett moln med mamma, dingla med benen. du skulle dock inte ha nagellack på tånaglarna, den biten fick mamma stå för.
visste du? kände du?
va d därför du inte ville åka t sjukhuset? kände du på dej vad som va på g?

jag tänker hela tiden att jag skulle ha gjort mer. sagt mer. kramat dej mer. varit dej mer nära. men jag vet att jag gjorde alla dessa saker. 
vi var ju ett. vi va varandra nära. 

jag höll din hand. 
jag höll din hand alla dagar.
jag höll inte din hand den sista minuten.
kan hända att d kommer att äta upp mej.

Inga kommentarer: