söndag 6 mars 2016

Ilska

Jävlar vad jag har varit arg idag.

Igår va fam Oskarsson hos oss. Vi åt junk food å tittade på tv. Jonas kollade oxå i dina fotoalbum. Jag känner inte igen alla som e med men Jonas könde igen så gott som alla. Skönt å få höra lite stories om dej. Igen. Kan nog aldrig höra mej mätt på de berättelserna.

Jävlar vad jag har varit arg idag.

Spasse å Ellen sov kvar här. Idag va d Ellens födelsedag så vi firade henne på morgonen.
Efter frulle va d dax gör Knatteskutt. När vi kommer fram slår d mej att d e lov. En annan mamma står oxå vid ingången t gympasalen å vi säger nästan i mun på varann: sportlov... dvs inget Knatteskutt.

Vi vandrade t Spasse, Ellen å Jonas å följde sen m t Stenugnsbageriet å fikade. Tomas Erja Per Lotta Karin Peter Tommy Jonna var oxå där. D gick bra att fika. Klarade mej utan tårar.
De kom sen när jag kom hem.

Jävlar vad jag har varit arg idag.

Tårarna sprutade ett slag. Tänkte på att du inte får hänga m t fiket nå mer. Vi får fika utan dej for all the days to come.
D e inte rättvist. Inte rättvist nånstans.

Elin kom e en stund. Vi pratade skrattade grät. Tittade i dina fotoalbum. D e mysigt att höra historien kring vissa bilder. Hade dock önskat att du varit här å berättat för mej.

Jävlar vad jag har varit arg idag.

Tedde, jag å Elin va t ån å matade fåglarna. Tedde har inte varit på nåt strålande humör idag. Min sinnesstämning kanske smittar.
Han var sur, ville inte gå, när han matade så blev d fel, d va långt att gå...ja allt var fem.
Kände igen mej i hans ilska å ledsamhet.

Var sen hem å värmde oss ett slag (å grät fult) innan vi fick t fam Gustafsson. Lillemor å Zeke kom oxå dit. Vi åt exotisk räkgryta å d va smarr!
D bidde dock lite (läs mkt) jobbigt ett slag. När d sköljer över en att du inte kommer att va med fler ggr hemma hos vänner... D e bara å låta kranen rinna. Tårarna verkar aldrig ta slut.

Jävlar vad jag har varit arg idag.

Gick sen hem lagom till åtta då melodifestivalen började.
Teddes å Ellens favvisar gick vidare=glada barn!

Chips ostbollar dillskruvar dilldip choklad cola å te mumsade vi på.

Vid halv tio tio gick Ellen å Spasse hem. Jag å Lillemor satt uppe till nästan ett.
Prat å lite titt på en urusel Bond-rulle.

Jävlar vad jag har varit arg idag.

Ilskan har idag bara bubblat upp å jag har känt mej så vansinnigt arg.

Arg på allt.
Arg på att du e död.
Arg för att du lämnade mej
Arg för att du lämnade Tedde
Arg för att jag aldrig mer får se dej
Aldrig mer få känna dina armar omkring mej
Arg för att jag ska behöva vara utan dej
För att Tedde ska behöva vara utan dej
Arg för att du missar Teddes sexårsdag
Arg för att du inte kommer att följa m Tedde t skolan i augusti. Du sa att du skulle d
Du sa att du ville att vi skulle fara t solen i vår. Detta för att du tyckte att jag haft ett tufft år.
Jag.
Ett tufft år.
Jämfört m dej så har jag nog haft ett  urenkelt år.
Ironi.

Jävlar vad jag har varit arg idag.

Kom tillbax

Inga kommentarer: