onsdag 16 mars 2016

Mitt i veckan

De där fönsterkuverten fortsätter att trilla in på hallmattan. Dödsbo. Vilken jävla uttryck. D här e inget dödsbo. Jag å Tedde lever i allra högsta grad. Kan man inte byta namn på skiten?

Handlade på Ica idag. Där träffar man alltid nån man känner. Att gråta mellan hyllorna hör numera till vanligheten. Skiten ska väl ut så d e väl bara låta d rinna.

Folk som jobbar på kommunen e inte lätta att få tag i. E nån borta så finns d sällan nån istället för. Tjänsteärende e poppis. D e nåt spm e mindre bra m Köping. I Sthlm fanns d alltid nån att prata med. Lunchstängt ska vi inte ens prata om...jisses vilket medeltidsgrej! 

Var sen t Bea. Satt på hennes veranda i solen. Yes nya tårar där oxå. Tårarna e inte så petnoga med var de kommer ut. De strömmar forsar rinner fram var som helst å när som helst. 

Efter att jag hämtat min goding så gick vi t frisören. Tedde va nog m att d skulle va kort på sidorna å spret uppe på. Å så röd hårfärg. Han bidde vansinnigt fin. D tyckte han oxå ty han speglade sej i varje fönsterruta på väg hem.

På em lekte han m Kajsa å jag drack te m Kajsas mamma i solen på hennes veranda. Temat för dagen får väl bli sol på veranda...

D e många tankar som snurrat idag. Av nån weird anledning så har de sista veckorna snurrat på repeat i knoppen. Teveskärmen i huvudet har spelat upp allt från när jag hjälpte dej att duscha på de olika sjukhusen till hur jag hjälpte dej att pinka i flaskan. Hur vi tragglade å vankade å tränade i sjukhuskorridorerna för att din vänstra sida skulle komma tillbax. Du planerade för sommaren då du skulle lära Tedde att simma. Du ville att vi skulle åka t solen i april maj för att du tyckte att jag haft ett jobbigt år. 
D va så typiskt dej. "Jag har haft ett jobbigt år". Du då? Ditt år har inte direkt varit lattjo lajban. Alltid såg du till mej å mitt bästa. Du var verkligen bäst. Bäst på alla sätt.


Inga kommentarer: