onsdag 2 mars 2016

Tisdag

Elin sussade kvar.
Elin är bra på att ladda telefoner. Bara så att ni vet. ❤

Tedde for iväg t Västerås å på museum m Lillemor å Oliver. D va riddare å vikingar å McDonalds å lek vid Strömsholm så när han kom hem var han mkt nöjd.

Jag hade fortfarande feber. D går upp å ner. Vet inte vad som e vad. E vansinnigt trött slut ledsen arg avtrubbad.

Skulle lyssna t dina favvislåtar på fm men tekniska som jag e så fick jag inte igång skivspelaren. Fulgrät ett slag (läs länge) å fick lyssna på paddan ist.

Plockade upp mej lite från golvet å gick över t Jessica. De ska renovera badrummet i källaren så Byggare Ullis skruvade å muttrade. Skönt m lite fysiskt arbete.

På em åkte vi sen till Fonus för att lämna in t-shirt å strumpor t dej.
Du ville ha svart: favvojeansen, svart t-shirt m bandtryck. Du fick en svart tisha m Kraftwerk å så Star Wars - strumpor.

Vidare t Peter som fixade ett kort av dej som ska stå på kistan.

Sen vidare t Katta i Kungsör som ska göra dina blommor. Åter igen en out of body-experience.

D känns så jävla helvete fan skit orättvist  alltihopa. Du är en vackraste människa jag mött. Jag var halv innan jag träffade dej. Du gjorde mej hel. Nu är jag halv igen.

Jag har tvekat liten inför att skriva vad din pappa sa men d där m att hålla saker inne e ju inte min grej. Jag e ju din öppna bok. Blunda ett slag min skatt så slipper du läsa.

Jag sa att du somnat in.
Han svarar: Jaså säger du d. Ja d va tråkigt att höra. När jag har dej på tråden gillar Teodor djurfilmer. (Han kom håg vad Tedde hette. D e väl lite pluspoäng eller? Obs ironi som du skulle ha sagt)

Jag berättar att din begravning är på tisdag nästa vecka. Han svarar: D va snabbt jobbat. Jag skriver upp d så får vi se om vi kommer ifrån.

Ifrån? Ja d måste va fullspäckat schema när man e pensionär.

Jag önskar att din mamma å pappa hade vetat om vilken fantastisk person du var. Är.
Känner mej så glad varm lycklig kärleksfull inför att du ändå hade din riktiga familj. Dina vänner. Gogisfamiljen.
Ett sammansvetsat gäng som utan att tveka sluter upp å stöttar varann. Kravlös kärlek. När den e som finast.

Senare på em bidde d lite te skratt å tårar runt köksbordet. Jessica Lillemor Spasse Ellen tittade in.
Sen kom Zeke-mannen å vi åt smarrig kyckling m röror. Riktigt smarr.
Sen kom Tommy. Te igen.
Te e en bra dryck att dricka. Du gillade d inte. Du va ju kaffedrickare av högsta rang. Ja cola zero oxå förstås. Icke att förglömma.

Lillemor sov kvar å även vovven Eddie.

Jag surfade lite. För ovanlighetens skull.  Släckte dock lite tidigare. Uret va bara vid halv ett.


Inga kommentarer: