måndag 14 mars 2016

Vår födelsedagspojke

På söndag e d dax för Teddes Kalajs. Han önskade bowlingkalajs å så får d bli.
Han fick själv välja vilka han skulle bjuda. D bidde David Alva Agnes Rayan Ludwig Milo Linus Kajsa Ellen Hjalmar. En blandning. En härlig blandning.
Han ville även bjuda morfar Lillemor å Zeke. Jag förklarade att de gärna kommer en annan dag. Då va d ok. 

Å vad jag önskar att du var här. När du pratade om Tedde å att han snart skulle bli en stor sexåring så såg du så mallig ut. Näst intill sprickfärdig. Du var bestämd med att han skulle få ett Wii-spel. Jag undrar om du vet att Hampus vill ge sitt spel till Tedde? Vilken kille va?? 

Jag köpte de sista presenterna t honom idag. Ja jag har gått bananas. Igen. Precis som vi gjorde förra året. Å året innan d. Å året innan d.
Ja va fan, han e ju vår ende son. Då får man väl gå lite bananas???

Vår son. 
Han e dej upp i dan på så många sätt. 
I lördags på Knatteskutt så skulle alla barnen sitta på bänken å invänta instruktioner. Vår son sätter sej på bänken å lägger benen i kors å hjärtat skuttade till för jisses vilken kopia av dej han e. D där långa smala benen å d där långa armarna vilandes på dem. Som du. Precis som du.
Hans rörelsemönster; d e du.
Hans uttryck; d e du.
Hans minspel; d e du.

Gogis Jr. 

Jag saknar dej Gogis Sr. 


Inga kommentarer: