fredag 25 mars 2016

en månad

hade skrivit ett långt jävla inlägg å så försvinner d. helvete!

insåg att d e en månad sen du lämnade mej. en hel månad utan dej.
fattar inte hur dagarna bara kan gå. fattar inte att jag andas. fattar inte hur jag orkar. fattar inte att du inte e här.

förmiddagen va prutt. att städa ur en av dina garderober var inget smart drag. kändes som om att jag gick sönder. jag kastade saker å vrålade. jag blev arg. så in i helvete förbannad. jag grät så jag nästan inte kunde andas. tedde blev så klart rädd. han började oxå att gråta. vi grät tillsammans å  pratade om dej. grät å kramades. emellanåt så känns allt övermäktigt. jag vet då inte hur jag ska klara av detta. hur jag ska orka.

vi for sen å handlade m lillemor. när vi kom hem kom åsa å adrian. hon hade oxå m sej två av syskonbarnen. vi gräddade våfflor för d e ju våffeldagen idag. d va najs å få prata m åsa å mys att få gosa m lilla adrian.

halv tre hämtade frille oss å vi for t pappa för påskmiddag. putte, lotta å bassi va oxå där. en påskmiddag utan dej. d kändes så fel. jag lyssnade efter din mörka stämma men hörde den inte. fan vad jag saknade dej.

tidigare har d inte gått en enda dag utan att vi pratat m varann. nu har d gått en hel månad. en hel månad utan dej.
d kan inte va rätt att d ska va så här.
en hel månad utan dej. kan inte nån bara väcka mej ur den här mardrömmen?

d e så mkt som jag vill berätta för dej. jag känner mej sprickfärdig. d e så mkt som hänt som du inte varit med om.
du har missat teddes sexårsdag. han fick ett wii-spel så som vi bestämt. ja han blev överlycklig!
du har missat att vi klippt oss båda två. den här gången valde tedde röd färg i håret.
vi har fixat nya pass. vi tre skulle ju åka till solen å vår. nu ska jag å tedde ta oss en resa t solen.
tedde har varit på knatteskutt. tedde har bowlat m linus några tisdagar. din begravning har varit. jag har valt plats för din urna. spasse har fyllt 50 å hon fick en grön liten riskokare av jonas å ellen. tedde har haft bowlingkalas. har köpt en sak m sladd t tedde; nåt för honom att lyssna på musik på. har dock problem m att få igång den. zeke har gjort ett försök å han lyckades inte heller så jag behöver inte kalla mej blondin...hihi... han ska dock göra ett försök till.
d har så klart hätn så mkt mer än så. jag har spillt. jag har drällt. jag har snubblat. jag har haft paj grejer. som vanligt med andra ord.
att dagarna rullar på. att veckorna går. att tiden fortsätter framåt. d känns så himla konstigt. på så många sätt så e allt som på paus. jag vet inte hur allt kommer att arta sej. på nåt sätt måste jag hitta livsglädjen igen. utan dej.
vet inte än hur jag ska göra d.
men jag ska försöka.

Inga kommentarer: