tisdag 22 mars 2016

letar

när jag kommer gåendes på trottoaren så letar sej blicken mot vårt fönster. när du visste att jag var på ingång så stod du i vardagsrumsfönstret å spanade efter mej. först lite bakom gardinen å sen tittade du fram när du såg mej. grinade upp dej å vinkade. ibland tyckte jag att d va urjobbigt att du gjorde så. jag tänkte: ska du aldrig tröttna? icke. du stod i fönstret, log å vinkade.

nu e d d enda jag letar efter.
jag letar efter dej bakom gardinen.
jag letar efter ditt leende ovanför orkidén.
jag letar efter din vinkande hand.
jag letar efter dej.

ibland kommer tanken över mej; d e nån jävel som jävlats med mej. du är inte död. du finns å NU kommer jag att se hur du kliver fram bakom gardinen. NU kommer jag att se ditt fåniga flin. NU kommer jag att se din stora näve vinkande till mej.

nej. d blir inte så.
d blir inte så.
å d gör så jävla ont. så. jävla. ont.

resten av livet utan dej. va e d för liv?
känns hopplöst just nu.
hur ska jag hitta nån slags livsglädje? var? när?
varför skulle jag hitta nån glädje utan dej?
vill jag hitta nån glädje utan dej?
går d över huvud taget?

jag saknar dej med varje liten del av min mulliga kropp.

Inga kommentarer: