onsdag 9 mars 2016

en plats för vila

jessica följde m mej å tedde t kapellet idag. vi skulle se ut en gravplats t dej. jag hade i mitt huvud tänkt mej en plats i ett hörn. en plats där man kan sitta. få vara ifred. gråta. minnas. fika. en plats där tedde kan ta med sina legogubbar el star wars-figurer.

vi blev visade runt lite grann å jag blev mer å mer gråtig å kände nästan som panik. ingen plats kändes rätt. jag kan ju inte välja en skruttig plats åt dej. d e ju lixom den här platsen du ska ha. den här platsen där även jag ska vila när den dan kommer.

vi vandrade vidare å så där...där hittade vi din plats. en hörnplats där vi kommer att få plats i lite avskildhet.

vi tittade oxå på gravstenar å där hittade jag med ens den jag ville ha. en ganska rå enkel grå. ganska stor. känslan var fin.

jag tänker att din sista plats ska vara fin. att man kan vara lite i skymundan om man vill d.

tedde godkände platsen å sa att den skulle funka bra till att leka på. jessica tyckte oxå att d var en bra plats. "här får vi plats att fika" var hennes kommentar.

jag e säker på att du hade godkänt platsen.

fan vad jag saknar dej min knallkork

Inga kommentarer: