torsdag 3 mars 2016

Onsdag

Lillemor gick upp strax efter sex å då gick jag med upp. Blev sen sittandes i köket när hon for.
Strax efter åtta ropar Tedde på mej.jag går in i sovrummet å han säger: Har du glömt att brukar gosa på morgonen?
Jag kryper ner bredvid honom å gosar. ❤

Efter frulle kommer Jessica å vi promma t stan. Första stoppet e Fonus. Vi lämnar in Teddes teckning. Den e till dej å ska ligga i kistan. Min hälsning har jag redan lämnat in på Fonus men d vet du säkert.
Jag hittade kärleksbrevet jag skrev till dej strax efter att vi fått Tedde. D sparade du.  Låg alltid i lådan till ditt nattduksbord.
Jag skickade m d till dej. Tänkte att du nog ville ha kvar d. Jag skrev oxå ett nytt.

Efter Fonus blev d ett besök på Citygym. Hittade nyckeln t ditt skåp. En av killarna som jobbar där hjälpte mej. Jag visste att d bara va dina skor där. Lik förbannat gjorde d ont. D e som om att jag skrapar ihop smulorna efter dej. Jag vill inte ha några smulor. Jag vill ha en hel jävla limpa!!!!

Efter lunch kom Cisella å Hjalmar. Tedde å Hjalmar va lite blyga ett slag men sen bidde d leka av!
Jag å Cisella drack te. Pratade. Grät. Skrattade. Drack te. Pratade. Grät. Skrattade. Drack te. Pratade. Grät. Skrattade. En mkt skön eftermiddag. Mkt känslor. Så där fint som d kan vara du vet.

Strax före sex for de hem å då kom Spasenija. Vi åt kvällsmat å pratade, grät å skrattade.
Sen kom kvällens nattgäst å d va Lillemor. Vi satt uppe till elva å drack te å pratade. Mkt te har d blitt de sista dagarna.

I morrn har de minnesstund för dej på Volvo IT här i Köping. Mirja bjöd in mej. Jag tycker dock att d får va deras stund. Deras stund för att ta farväl av dej. Att minnas dej å din ljuva (hrmpf!) stämma.
Några av dem kommer på din begravning.  Får krama om dem då.

Nu e klockan kvart i tolv. Kollade lite på Fejjan för en stund sen. Per å Charta 77 hade lagt upp senaste videon. Den handlade om saknad å jag fick gråta fult. 

Jag e så evinnerligt glad över att du hade dina vänner dvs din familj. Jag har alltid vetat att de/ni e å har varit tajta. Har nog inte riktigt förstått förrän nu hur pass mkt ni betydde för varann. Eller jo, d blev fel. Jag har känt till kärleken mellan er tidigare men nu när jag verkligen e mitt i den så e d stort. Vänner är familjen man väljer. ❤

I morrn kommer mannen som ska hålla i din begravning hem t oss. Jag vet ju hur du vill att d ska gå till. Jag hoppas att du blir nöjd. Jag tänker att du får bestämma begravningen å jag fick bestämma dödsannonsen.

Annonsen var i Magazin24 idag.
Som ett knytnävsslag rätt i magen.
Shit va ont d gjorde. D blev som "på riktigt". Hulkade vid köksbordet å till slut blev d imma på glasögonen.
Ungefär i den vevan toppade Tedde att d va dax att gosa. ❤

Ytterligare tre blommor kom idag. Kan snart öppna blomaffär. D luktar gott av alla buketter. Tittar du in så känner du d.

Tedde ska t dagis i morrn. Tror att d blir bra för honom att få träffa sina kompisar å tryggheten där.
Jag ska köpa en ram till fotot av dej som ska stå på kistan på tisdag.
Ska se om jag kan få lämna tillbax vinterjackan jag köpte t dej. Du som letat som fan efter en snygg jacka el rock. När Fredrik köpte en så bidde du avis å bad mej köpa en. D gjorde jag å den satt som en smäck. Efter dessa år av letande ..... Antingen har jackorna varit för korta i ärmarna eller format sej knasigt över din runda rygg. D e väl lite typiskt att du skulle hitta en nu å sen inte få chans till att använda den. Hoppas att jag får lämna tillbax den. D har nog gått mer än två veckor.

Nu e uret 00.00 å jag e faktiskt trött! Ska anamma den känslan å sluta mina sammetsbruna... Kom gärna till mej i drömmen i natt.
God natt min skatt ❤

Inga kommentarer: