onsdag 30 mars 2016

ilska. igen.

jag läste ett inlägg på en facebooksida; hjärntumörföreningen. en kvinna vars man just drabbats av samma som du å ville veta lite. jag tänkte att jag skulle svara men blev ist sittandes å läste inlägg. ett inlägg handlade om en man som fått samma tumörsort som du, satt på samma ställe å allt. han hade nu överlevt i lite mer än två år.
fan va arg jag blev! höll på att kasta datorn i golvet!
va fan ska nån annan överleva i två år när du bara fick ett år å en månad? fan va ilskan bubblar. ilska blandat m avundsjuka.

ledsamheten bara sköljer över mej.
åter igen gör varje andetag ont.
att ha en stund av "icke smärta" (om än kort)
den följs raskt av d onda
d som gör så fruktansvärt ont
d som gör att d e svårt att andas
d som gör att jag ser allt i svart
d som gör att jag inte kan finna nån mening

sen frammanar jag bilden av vår skatt
tedde
vår ljuva skatt
då vet jag att d finns en mening
den bästa meningen
den bästa

jag har sagt d förut å jag säger d igen
jag saknar dej roger

Inga kommentarer: